Pevná linka: +420 379 722 192
Nabídky: +420 605 427 971
Výroba: +420 604 709 846
E-mail: info@mirec.cz
Po-Pá 8:00-12:00 13:00-15:00



Právě pracujeme na zjednodušení a zpřehlednění nabídky našich služeb.
V souvislosti s tím i tyto stránky čeká v brzké době kompletní rekonstrukce. Prosím omluvte místy neaktuální informace. Děkujeme za pochopení a Vaší trpělivost :-)

Co je to logo a logotyp?

Logo je specifický grafický symbol , který identifikuje firmu, obchodní značku nebo produkt. Tento grafický symbol doplněný o text se nazývá logotyp .

Logotyp je základním stavebním kamenem pro dobrý marketing firmy a její kvalitní propagaci.

Proč logo nebo logotyp používat?

S kvalitním a originálním logotypem se snadno buduje firemní identita a jednotný vizuální styl firmy .

S použitím loga na různých propagačních materiálech Vás zákazníci identifikují na první pohled , aniž by nad tím museli přemýšlet. Proto se při používání logotypu Vaše firma dostane snadněji do podvědomí zákazníků .

Je velmi důležité používat kvalitní logo hned od počátku existence firmy, protože investice vložené do propagace firmy před používáním loga mají mnohem nižší účinnost a je velká pravděpodobnost, že zákazníkům nebude vždy zcela jasné, že se jedná o Vaší firmu.

Používání logotypu Vám přinese úsporu prostředků při propagaci Vaší firmy.

Grafický návrh logotypu je jednorázovou investicí , jejíž cena je téměř zanedbatelná v porovnání s ostatními investicemi potřebnými pro založení a úspěšný rozvoj firmy nebo obchodní značky.

Návrh a používání logotypu je často majiteli firem opomíjeno a nebo si jej vyrábí sami bez dostatečných zkušeností a znalostí typografických pravidel .

K tvorbě kvalitního logotypu je potřeba dlouhodobých zkušeností z více oborů marketingu, proto logo může vytvořit kvalitně pouze odborník .

Jaká kritéria musí kvalitní logotyp splňovat?

  • Musí být dobře použitelný v praxi
    • V malé velikosti musí být stále dobře čitelný
    • Musí být dobře použitelný i v inverzní a černobílé variantě
    • V základní variantě by mělo být použito přiměřené množství barev (zpravidla dvě) a neměly by se používat speciální barvy
    • Lze snadno vyrobit (vytisknout)  všemi běžnými technologiemi , tak aby se zbytečně neprodražovala výroba reklamních materiálů
  • Musí mít jasný a na první pohled snadno zapamatovatelný vzhled
  • Musí působit jako celek
  • Měl by obsahovat pouze jeden jasný symbol - nápad, vtip, sdělení
  • Musí být jednoduchý
  • Jeho vzhled by měl být nadčasový
  • Vizuálně může, ale nemusí, souviset s oborem Vaší činnosti
  • Měl být unikátní alespoň v oblasti Vašeho podnikání a v regionu ve kterém působíte